Google Ads to platforma dzięki której możemy tworzyć płatne kampanie reklamowe w sieci Google. Dzięki tej platformie twoja opłacona reklama wyświetli się jako pierwsza, gdy użytkownik wyszukiwarki wpiszę frazę związaną z Twoją ofertą. Dzięki temu w szybki i łatwy sposób pozyskujesz klientów, jest to niewątpliwie wielka szansa na wypromowanie Twojej marki. Ważnym aspektem Google Ads jest fakt jego elastyczności. Możesz sam zdecydować jaki budżet zainwestować na początku w reklamę, jaką formę promocji wybrać i do jakiej grupy odbiorców ma trafiać reklama Twojej oferty. Google Ads tworzy rożne rodzaje kampanii, do najważniejszych z nich zaliczamy: Search, Display, Youtube oraz PLA. Warto pamiętać, że poza tymi głównymi kampaniami istnieje również możliwość modyfikowania ich według własnych potrzeb.
Kampania Search opiera się na wynikach wyszukiwania SERP (z ang. Search Engine Results Page), czyli strona wyniku wyszukiwania w wolnym tłumaczeniu na język polski. Jest to reklama w formie tekstowej, składająca się z nagłówka, który jest widoczny na górze reklamy. Nagłówek jest zazwyczaj dość krótki a pod nim znajduję się linia opisu, która zazwyczaj jest trochę dłuższa. Kampanie w sieci wyszukiwania mają na celu sprowadzić na Twoją stronę jak największy ruch.
Kampania PLA (z ang. Product Listing Ads) czyli reklama produktowa, przeznaczona jest typowo do sprzedaży. Reklama tego typu jest bardzo podobna do kampanii Search, jednak różni się tym, że przy produkcie widnieje jego zdjęcie, opis, cena, marka bądź dostępność. Na podstawie feedu produktowego, czyli listy produktów które znajdują się w Twoim sklepie, Google proponuje je użytkownikom.
Reklamy w kampanii Display mają formę typowo graficzną. Może to być również połączenie grafiki i tekstu. Do przygotowania kampanii Display jest nam potrzebna kreacja graficzna zgodna ze specyfikacją Google. Koszt rozliczany za taką reklamę może być w dwóch formach: CPC- czyli koszt kliknięcia lub CPM – czyli koszt tysiąca wyświetleń.
Platforma Youtube cieszy się dużą popularnością. Codziennie korzystają z niej miliony użytkowników. Dzięki kampanii Youtube możesz umieścić reklamę swojej oferty jako reklamę w filmie. Użytkownicy podczas oglądania trafiają w ten sposób na wiele reklam. Ten typ reklamy dzielimy na dwie kategorię – pomijalną oraz niepomijalną. Youtube proponuje możliwość przejścia na witrynę po kliknięciu w film. Kampanie wideo sprawdzają się w kampaniach świadomościowych (Brand Awarness). Jeżeli prowadzisz firmę, która może wejść w relację z klientami z pewnością warto zainwestować w reklamę kampanii Youtube. Ten typ kampanii koszt rozliczany może być w taki sam sposób jak kampania Display.