Z pewnością każdy właściciel strony internetowej wie, że dobra reklama przynosi zyski i przykuwa uwagę większej liczby odbiorców . Osoby poszukujące konkretnych haseł w wyszukiwarce najczęściej przeglądają tylko jedną bądź dwie strony wyników. Pozycjonowanie ma na celu aby strona internetowa danego przedsiębiorcy wyświetlała się możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez potencjalnego klienta konkretnej frazy i przykuła jego uwagę bez konieczności płacenia za reklamę w przeglądarce.
Pozycjonowanie zwane również SEO (z ang. Search Engine Optimization) najczęściej wykonuje się w oparciu o wyszukiwarkę Google. Ponad 95% zapytań jest zadawanych właśnie w tej przeglądarce i dlatego strony pozycjonujemy według wytycznych Google. Dobre SEO przynosi takie same korzyści jak płatna reklama w Google, jednak to działanie nic nas nie kosztuje. Na czym konkretnie polega pozycjonowanie stron WWW? Przede wszystkim treści na naszej stronie muszą odpowiadać wyszukiwanym przez internautów frazom. Występowanie słów kluczowych w treściach na stronie to strzał w dziesiątkę! Warto w treści zawrzeć najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, które odpowiadają tematyce danej strony. Treści powinny być ciekawe i unikalne dla potencjalnych przeglądających oraz zawierać konkretne informacje. Grafika zamieszczona na stronie powinna przyciągać uwagę i być dobrej jakości. Google również ocenia stronę pod względem technicznym. Na korzyść pozycjonowania działa prawidłowe i szybkie działanie strony z poziomu komputera ale równie ważne jest aby strona wyświetlała się prawidłowo z poziomu urządzenia mobilnego. Strona responsywna czyli właśnie taka, która działa prawidłowo z poziomu urządzenia mobilnego ostatnimi czasy stała się bardzo ważna w algorytmach Google. Kolejnym ważnym działaniem jest zwiększenie popularności strony. Dla Google dana strona wydaje się ciekawsza jeżeli jest linkowana na przykład na forach czy innych stronach internetowych. Social media to następna ważna sprawa przy pozycjonowaniu. Zaistnienie na takich portalach pozytywnie wpływa na pozycjonowanie i marketing. Dobrym sposobem na wybicie strony w wyszukiwaniach jest również utworzenie podstron. Przy dobrze dobranych treściach do konkretnej podstrony potencjalny klient trafi na interesujące go informację od razu z poziomu Google.
Oczywiście są to tylko najważniejsze czynniki i podstawy pozycjonowania. Cały proces jest bardziej szczegółowy i długotrwały ale z pewnością wart oczekiwania i włożonej w to pracy. Na wysokie pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników, jednak z pewnością najważniejsze z nich to odpowiednio stworzone treści, linkowanie oraz sprawne działanie strony. Należy pamiętać, że SEO jest procesem długotrwałym również dlatego, że algorytmy się zmieniają i fakt, że strona na ten moment wyświetla się wysoko nie znaczy, że tak zostanie.