Posiadając stronę internetową zależy nam na dobrym pozycjonowaniu, a podstawą do tego jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to szereg działań mających na celu przygotowanie witryny w taki sposób, aby osiągała one jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania danej przeglądarki według jej wytycznych. Optymalizacja strony pod Google przyczynia się do zwiększenia szansy na nowych odbiorców co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży danych na konkretnej stronie internetowej usług. Optymalizacja strony www opiera się na dwóch konkretnych działaniach: operacje na kodzie strony i jej strukturze oraz operacje na jej treści.
Praca z kodem i strukturą daje wiele możliwości optymalizacji strony. Należy pamiętać, że boty Google właśnie na tą część strony zwracają największą uwagę, nie interesuje ich ładny wygląd wizualny strony i ciekawe kolory. Boty widzą wszystko „od zaplecza”, czyli rzędy literek i cyferek, które znajdują się właśnie w kodzie źródłowym. Warto wspomnieć o tym, że boty działają według algorytmu, który na szczęście jest udostępniony przez Google na ich platformie i daje cenne wskazówki. Przejdźmy do konkretów, najważniejsze w kodzie źródłowym jest znacznik tytuły, inaczej nazywany TITLE. W skrócie, tytuł ten mówi o czym jest dana strona. Dzięki temu dajemy jasny znak przeglądarce na jakie konkretne pytania może wyświetlać naszą stronę. Następną ważną rzeczą jest opis meta, jest to fragment kodu zawierający krótką treść zawierającą opis naszej strony. Znaczniki nagłówka również stanowią ważną część optymalizacji, ponieważ dzięki nagłówkom strona staje się bardziej konkretna, czytelna i przyciąga oko do interesujących oraz konkretnych informacji. Nagłówek pozwala również botom łatwiej ocenić o czym jest dana treść. Warto również pamiętać o linkach wewnętrznych, im więcej ma ich dana strona tym bardziej ważna wydaje się ona przeglądarce.
Optymalizacja pod kątem treści jest bardzo ważna, ponieważ właśnie na treści na stronie zwraca uwagę algorytm Google. Treści powinny być merytoryczne, przejrzyste i łatwe w zrozumieniu dla użytkownika. Unikalny i tematyczny tekst z pewnością przyciągnie więcej użytkowników niż tekst „o wszystkim i o niczym”. Przy pisaniu treści należy pamiętać o doborze słów kluczowych odpowiadających tematyce, pomogą one w pozycjonowaniu strony. Dodatkowo frazy w tekście powinny być używane w sposób naturalny, nie przyciągający uwagi. Powinno się unikać zbyt krótkich treści, muszą one odpowiednio wyczerpać temat i zadowolić odbiorcę. Warto systematycznie sprawdzać czy treści zamieszczone na stronie z biegiem czasu nie wymagają aktualizacji. Przy dłuższych tekstach należy pamiętać o nagłówkach!